onsdag den 25. november 2009

COLA LIGHT


Jeg er ret begejstret for cola light og jeg har tit læst, hvor usundt det er, og hvor meget det kan skade min krop. Jeg føler mig bare så afhængig, og at jeg bare har brug for mere og mere hver dag.
Hvad er det, der gør jeg har brug for mere? Er det koffeinen? Eller er det sødemidlet aspartam? Jeg gætter på det sidste. Inderst inde ved jeg jo godt at jeg kun skader mig selv, men det er svært at stoppe.
Men igen - aspartam findes i mere end 1000 fødevarer, som vi indtager dagligt, så hvordan kan det overhovedet være muligt at undgå det? Er det bedre at drikke almindelig cola? Dette er bare nogle spørgsmål, som mange er uenige i, og det lader ikke til at der findes ét rigtigt svar.

Men det er altså usundt, ja både lightudgaven og den almindelige cola. Mere vand og mindre cola. :) Er det kun mig, der føler sig så afhængig af cola/cola light?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

- Kom gerne med ideer til, hvad du godt kunne tænke dig at jeg skrev noget mere om. :)