fredag den 27. november 2009

FLAD MAVE

Flad mave er noget vi alle drømmer om :) eller i hvert fald de fleste.
Mange begynder at lave op til 1000 mavebøjninger om dagen i håb om at det hjælper - ja jeg var selv en af dem engang, jeg lavede 600 om dagen। Jeg fik bare aldrig det resultat jeg ville have. Tværtimod fik jeg mere og mere ondt i ryggen. :S

Kost er en vigtig faktor når man vil have en flad mave. Det er faktisk den vigtigste faktor. Man skal spise rigtigt - 6 små måltider om dagen.
De fødevarer du skal undgå er:
Salt, kager, slik, hvidt brød, tyggegummi (det puster maven op), friturestegt mad, drikkevarer med sukker i - ja også light.
Spis masser af grøntsager - dog pas på nogle, såsom broccoli og blomkål - det får dig til at gasse, og det lugter ikke godt :) haha.
Frugt er også sundt, men man kan faktisk også godt spise for mange. 3-4 om dagen er det anbefalede antal.
Ellers er det godt med fuldkornsprodukter og magert kød. Spis varieret og balancér dine små måltider, så halvdelen er grøntsager/frugt, en kvart er proteiner og en kvart er kulhydrater. Og spis kun til du er tilfreds - ikke propmæt. Husk nu - 6 små måltider om dagen, så når du ikke at blive storsulten.
Drik masser af vand og så er du godt på vej til en flad mave.

Motion er altid godt at dyrke ved siden af. Vælg noget der interesserer dig, og noget du har lyst til flere gange om ugen. :)

2 kommentarer:

  1. Du har så ret! Kost er den vigtigste faktor. Uanset hvor meget motion du dyrker, hvis du alligevel spiser junk food hele tiden, så vil din mave spile ud og det gør den jo ikke ligefrem flad.
    Få kostplanen i orden og derefter tilsæt noget motion. :D

    SvarSlet
  2. Lige præcis ;) glad for, du følger med på siden.

    SvarSlet

- Kom gerne med ideer til, hvad du godt kunne tænke dig at jeg skrev noget mere om. :)