fredag den 27. november 2009

MOTIVATION TIL MOTION

Kender I de dage, hvor man bare tænker: "Nu skal jeg altså igang med at motionere". ?
Dem har jeg engang imellem og det er kun et par dage siden jeg havde den sidste. Jeg har det bare sådan, at jeg er færdig med at gå i fitness center. Jeg bruger penge på noget jeg ikke bruger. Det er alt for nemt at sige fra og blive hjemme. Det samme med at løbe sig en tur. Det er den billigste form for motion og alligevel kommer jeg ikke afsted. Det er vel, hvad man kalder mangel på motivation.
Så jeg sørger for at gå en masse. Jeg elsker at gå. På med høretelefonerne og noget godt musik og ellers bare afsted og samtidig får du noget frisk luft. Hvis du ikke føler du får noget ud af det, kan man altid gå stærkere... og stærkere.
Derudover er jeg også helt vild med yoga. Det er den eneste form for "motion", jeg er helt vild med. Det får mig til at slappe helt af, og så har jeg altid været fleksibel, så jeg føler mig allerede lidt "hjemme" når jeg dyrker yoga.
Det er alt for dyrt at gå til, så jeg dyrker det herhjemme - meget billigere. Dog er det vigtigt at man har været til mindst et par undervisninger (eventuelt i et fitness center.) Øvelser kan man finde på nettet og skrive dem ned. Det er hvad jeg har gjort efter jeg gik til noget undervisning i et fitness center.
Man kan også vælge at gå til det i et yogacenter, men det er en ret dyrt form for motion, og det er ikke alle der lige har råd til det.

Besøg disse websites for yoga stillinger:

www.santosha.com/asanas/

www.yogabasics.com/yoga-postures.html













Vi ved jo at vi skal dyrke motion। Det er vigtigt for vores helbred, så der er slet ikke noget at diskutere. Nøglen er at finde noget man er vild med. Hvis løb ikke er dig, jamen så lad være med at tænke at du hele tiden burde tage ud og løbe. Det holder bare ikke.

Fodbold, håndbold, volleyball, badminton osv. er også nogle rigtig gode motionsformer og man har det sjovt samtidig. I onsdags var jeg med en veninde til badminton og vi havde det simpelthen så skægt. Tiden fløj afsted og jeg indså at det er jo det der skal til. Have det sjovt samtidig med at man dyrker motion.

Hvad med jer? Hvilken motion dyrker I og hvordan har I det med det? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

- Kom gerne med ideer til, hvad du godt kunne tænke dig at jeg skrev noget mere om. :)